Slovenien

Okej, Fanny ville att jag skulle blogga så då gör jag det. Sitter just nu i min hostelsäng i Ljubljana och skall strax checka ut. Vi bor i ett 9-bäddsrum och det luktar så instängt och unket att jag hellre andas genom munnen än näsan för att slippa lukten. Nä men ungefär.

Idag åker vi vidare mot Bled. Vi börjar närma oss sluttampen av resan, efter tre nätter i Bled är det bara Venedig och Kroatien kvar. Längtar till sol och bad, med tanke på att Sloveniens temperatur nog är lika med Sveriges. Men det är vackert och mysigt här, och jag tror att Bled är ännu vackrare.

Kram!

2 städer senare

Hej!

Senast jag skrev här var vi i Amsterdam och sedan dess har vi hunnit med Berlin, Prag och nu Krakow. Berlinvistelsen på fyra nätter rusade förbi och i Prag (som vi inte ens skulle till från början) tillbringade vi endast 24 timmar. Till Krakow kom vi idag. Så det går fort mina vänner! Vi har redan varit borta i två veckor men det känns som färre, trots att antalet städer och upplevelser borde göra att det känns som längre.

Nu skall vi njuta av Krakow och allt staden har att erbjuda och på tisdag åker vi till Budapest!

Amsterdam

Hej mina vänner!

Vi hamnade i Amsterdam tillslut. I onsdags hade vi planerat att ta ett tåg vid 17.45 som skulle ta oss från Köpenhamn till Amsterdam. Vi vandrade till tågstationen i god och gick fram till en infodisk. Där fick vi reda på att alla tåg var inställda. Det gick inte att ta sig någonstans med tåg. När vi hade panikat lite satte vi fart mot Kastrup, kollade flyg, insåg att det var för dyrt, kollade buss, bokade buss. Så 23.40 satte vi oss på den första bussen som klockan 5 anlände till Hamburg. Där satte vi oss på McDonald's till och med 8.15 då vår andra buss mot Amsterdam gick. Klockan 15.40 var vi framme och utmattade.
Men det var ju värt en 15h resa! Vi har det superbra. Har besökt Anne Franks hus, åkt båt, legat och läst i Vondel Park och varit på marknad bland annat.

Nu skall jag föna håret!